torstaina, kesäkuuta 09, 2005

Kesäaatoksia ja lomahaaveita

Jotenkin tämä blogaaminen näyttää aina vain jäävän, vaikka olen koneella päivittäin. Ehkä minulla (ja elämässäni?) ei ole riittävästi aineksia. Tai sitten en vaan viitsi laittaa nettiin kaikkea mitä tapahtuu.

Mutta kuitenkin, tapahtunut sitten viime blogin:

*Olen saanut asuntoni lähestulkoon järjestykseen (ja havainnut, että tavaraa on yhä ihan saatanasti). Ehkä minun pitäisi ottaa Provokaatiosta oppia ja aloittaa perusteellinen asunnon järjestäminen ja tavaroiden valikointi?
*Olen ostanut lentolipun Osloon. Lähtö 17.6. hinta vaivaiset 50 eur. Takaisin pääseminen onkin sitten asia erikseen, lentolippujen hinnat liitelevät jossain 150-250 euron välillä! Laskin, että halvemmaksi tulee ottaa bussi&laiva-kombinaatio. Se on lisäksi paljon seikkailullisempaa. Niin ja näkee niitä miasemia :)
*L löysi meille täydellisen rivitaloasunnon Merimaskusta, merinäköalalla ja omalla tontilla. Nyt pitäisi vain voittaa lotossa (L tosin sanoo, että pitää vain valmistua ja ottaa lainaa. Mutta minulla on jo lainaa! Opintolainaa ja niin perkeleesti onkin...) En tiedä mihin tässä ollaan menossa, Norjaan nyt ainakin aluksi.
*Olen käynyt lähes joka viikko pelaamassa Ultimatea TUUTin poikien (ja tyttöjen, lue: yksi kpl lisäkseni) kanssa. On ollut tosi kivaa. Ostin jopa uudet nappikset ja hautasin vanhani muisteloiden kera naftaliiniin (l. piharoskikseen).
*Hilkka on viihtynyt suhteellisen hyvin uudessa kämpässä, löytänyt raapimispuun ilot (tyylikäs ja saaresta tuotu). Pihalla ulkoilu on myös kovassa nosteessa!
*Olen grillannut kahteen otteeseen. Kesä, kesä ja kesä!

Yliopisto on updeitannut sähköpostijärjestelmäänsä. Uudessa on hurjasti bugeja. Hurraa! Viesteistä leikkaantuu osa pois ja fontit ovat perseestä. Äsken vessassa käydessäni tapasin taas Jaakon (hämähäkki, joka vaeltelee näköjään proffan ja vessan väliä). Jostain syystä symppaan Jaakkoa, vaikka hämiksiä yleensä inhoankin.

Olen miettinyt myös tulevaisuuttani: tein hurjia laskelmia ensi lukuvuoden suhteen. Opintotukea jäljellä 11 kk ja opskeltavaa sellaiset 40-60 opintoviikkoa (tai siis opintopisteitä tulevaisuudessa). Olisiko mehdollista valmistua ensi kesäksi? Tai viimeistään jouluksi 2006? Ja mitä sen jälkeen? Jokseenkin on sellainen olo, että sitä voisi (ainakin vähän aikaa) olla onnellinen sitenkin, että tekisi jotain semivirkamieshommaa säännöllisillä tuloilla ja lomilla. Varokaa siis kaikki Turun virkamiehet ja -naiset, täältä tullaan!

**
Luvun alla: J. K. Rowling / Harry Potter ja Viisasten kivi.
Kuulolla: Groove FM ja pihalintujen laulu.

1 Comments:

At 12:19 ip., Anonymous Anonyymi said...

Mä olen löytänyt meille unelma-asuntoja parikin kappaletta Merimaskusta ja tosiaan... lottovoittoa odotellessa.

Deklutterointi ihan oikeasti kannattaa, on uskomatonta, miten paljon krääsää kertyy vuosien aikana.

Huomaan, että siivouksen pitkittäminen on tehnyt minulle vain hyvää. Enää en takerru nostalgiasyistä sellaisiin tavaroihin, joiden heittäminen pois aiemmin on ollut lähes mahdotonta.

t. Minna

PS. sulla puuttuu muutamasta linkistä tässä postauksessa http://, joten linkit ei toimi oikein.

 

Lähetä kommentti

<< Home